Arbetssökande och tankar

Idag har jag ringt runt lite till olika ställen och frågat efter jobb. Har väl gått sådär, eller hoppet känns inte helt ute. Dom jag ringde till lät väldigt trevliga och skulle återkomma om det vart något jobb. Ringde till en städledare och han sa att det kommer nog behövas någon som jobbar timmar. Det är väl de som går att få i dessa tider. Bättre de än inget. Ringde även om personlig assistent och dom skulle försöka göra en resurspool (lr hur det stavas) och sen höra av sig. Ska ringa bemanningstjänsten till gruppboende också. Jag hoppas på napp.

Tänker även lite på att kanske starta upp eget. Är sugen på att starta hunddagis/rehab till djur. Främst hunddagis och sen om polisen vill lämna av ett djur som söker hem eller behöver rehabiliteras först. Kanske sälja lite tillbehör m.m En tanke jag har, har ringt och bett om blanketter osv. Efterfrågan är stor i Katrineholm och folk i Vingåker har ju hundar också så det kanske kan passa. Hon i telefonen lät posetiv då hon hörde alla mina erfarenheten och utbildning jag har. Men som sagt det här är bara i tankestadiet. Vore kul med något eget som folk verkligen gillar mer och mer.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0